Tungt tapp för FKL

Jag har inte fått det helt bekräftat men enligt rykten så ska vår kanske viktigaste spelare Martin Jönsson vara klar som spelande tränare för alliansklubben BK Ljungsbro!

Om så är fallet så är detta ett mycket tungt tapp för FKL.

Den tunge mittfältaren kommer att lämna ett stort tomrum efter sig på mittens rike.

Först Gustav Claesson, sen Markus Johansson, sen Martin Jönsson och så kanske Fredrik Nilsson. Tunga tapp! Blir det division ett fotboll i Linköping 2011?

FKLs styrelse har nu tuffa tider framför sig till att få ihop ett kompetent lag. Speciellt mittfältet ser otroligt tomt ut och de tre viktigatse pjäserna kanske inte finns där nästa år.

Men, skulle nu "Jösse" vara förlorad så har jag en önskespelare som jag gärna skulle vilja se riva och slita på FKLs innermitt. Vem då? Jo, Kentys Micke Palm!

Kommentarer
Postat av: Longstreet

Som jag skrev på SF: om han tycker det är läge att börja trappa ner så är det lika bra att han går till Ljungsbro. Han blir ju kvar i alliansen i alla fall. Palm är en krigare, men jag tycker inte riktigt det strålar "satsning mot eliten" om honom. Å andra sidan var mitt drömmittfält fram till för ett par veckor sedan Jösse-Pajen-Palm... Nä, jag är kluven!

2009-11-09 @ 19:07:22
Postat av: Bloggaren

Nej, precis håller med dig vill man trappa ner så har man inget i FKL att göra. Dock tycker jag det är otroligt synd att han gör det. Jösse är en riktig klass spelare, om han verkligen vill. Men kan tänka mig att familjen tar mer tid när man är småförälder. Skönt, precis som du skrev, att han håller sig inom alliansen. Palm kanske inte är någon "elit" spelare men tror nog att hans krigarinstälning kan mana på de andra. Han verkar vara en karaktärspelare och det var ju precis det herr Westerberg ville ha. Men men, vi får se vad som händer. Fortsättning följer med spänning

2009-11-09 @ 19:47:21
Postat av: Macke

Palm kan ju inte spela fotboll...:)

2009-11-10 @ 14:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0