Hemgårdarnas mitt nya favoritlag

Nyss hemkommen från en trevlig kväll i sporthallen. Det stundades kval till Linköpings Mästerskapen på Lördag.

FC Innerstan, Wreta Kloster, BK Linköping och Hemgårdarnas BK gick vidare till slutspel.

Just Hemgårdarna tyckte jag var extra roligt att följa, varför vet jag inte, antar att laget gjorde intryck på mig.

Tex. Målvakten Filipo Tjus härliga spelstil, nr.6 Charbl Wannes känsliga vänsterdojja, den otroligt kvicke och tekniske nr.17 Amanj Baqay och den spelaren som jag blev mest imponerad av under hela kvällen var Hemgårdarnas nr.10 Burrel Gubetini. Lugn, följsam, hittade alltid rätt, spelade alltid rätt och var ständigt giftig med farliga inspel och farligt skott. Tror inte jag såg honom göra ett enda misstag på hela kvällen! Outstanding!

Tyvärr kan jag endast bevittna cupen fram till klockan 13 imorgon pga att Lördagen kommer att innebära annat. Dock hinner jag se FKLs 3 första matcher! Det tackar jag för!

FKL, som enligt Mildeaus, skickar ett starkt lag med bland andra Limpan Bergström, Pajen, Lagerberg, Rydvik, Nordlund, Helin, Jacobsson. Starkt lag, de blir final! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0