Tankar efter IKG -FKL.

Härligt med ännu en vinst mot ett kämpande IK Gauthiod. 3-2 blev slutresultatet på Lunnevi IP. Målskyttar för FKL, Mats Haglund, Fredrik Nilsson och Linus Bergström.

Tuff match för FKL enligt tränare Westerberg. Gauthiod som blivit bestulna på poäng i tidigare matcher, blev även bestulna på poäng i denna.
- Bitter förlust, säger IKGs Anders Mogren till SR.

Dock är en vinst alltid en vinst och det var verkligen 3 sköna poäng som följde med hem till Linköping.

- En tuff match, men vi visade bra arbetsmoral och jobbade oerhört bra. Det var det vi vann på, sa Thomas Westerberg till corren.

Och jag blir verkligen glad när jag hör att han säger så. Alla verkar verkligen jobba för varandra och lagmoralen verkar nästan skrämmande hög :). Som jag sagt förut, bra lagsammanhållning kan vara nyckeln till avancemang! Sen verkar även FKL ruskigt effektiva och det är faktiskt en styrka att kunna vinna matcher, när man kanske inte spelar på topp.

Sen ska jag poängtera att jag verkligen hoppas att IK Gauthiod klarar sig kvar i tvåan. Det laget har jag ända från början tyckt mycket om. Ni hör hemma i tvåan, det är bara det att vi hör hemma i Ettan ;).

Som sagt skönt med vinst i denna viktiga match!

Nästa match för oss... Hemma mot KB Karlskoga nu på Lördag, återkommer med ett hett INFÖR MATCHEN artikel om den matchen senare i veckan! HÅLL UT!

Det är visst derby ikväll? Förlorar IFK Norrköping ikväll så är steget närmare härliga derbyn i Ettan nästa år !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0