Marknadsföra laget!

Signaturen FKL på fklinkoping.se gästbok har många bra idéer om hur vi ska locka folk till matcherna
Hoppas det är okej att jag saxar ditt inlägg :)

" Dags att börja marknadsföra matcherna bättre.

Jag vill se en matchannons på varje anslagstavla i stan.
Jag vill se en på några lyktstolpar i stan/löparspår.
Jag vill se en i varje skola och lekpark.
Jag vill framförallt se några i centrum i olika affärer/butiker/korvstånd/uteställen m.m.
Jag vill att varje medlem ska få ett fint mejl innan matcherna.
Jag vill att styrelsen ska be om hjälp att markandsföra matcherna (det finns folk)
Jag vill se en liknande skylt som LFC har på folkungavallen riktat ut ifrån arenan.
Jag vill se en annons i media.
Jag vill se någon kommentar på varenda blogg som finns, att det är match!

Varför inte ge ut lite gratis smågodis till dem som kommer till matchen?

Det är lätt att marknadsföra när man kan säga att vi är linköpings bästa lag, leder serien och seriens bästa klack.
"

Hans vision skulle kunna bli verklighet om personer skulle kunna tänka sig att hjälpa FK Linköping med annonsering, typ att frivilliga går ut på stan och sätter upp matchaffischer, delar ut flyers till folk på stan!

Om FK Linköping trycker upp sådana, skulle ni då vilja hjälpa till att sprida dem? Som sagt FKL behöver all hjälp de kan få!

Kommentarer
Postat av: CC

Ja o dela ut dem på sina arbetsplatser...varför inte???!

2009-05-28 @ 08:58:59
Postat av: Bloggaren

Precis, bra tänkt C C

2009-05-28 @ 13:36:59
Postat av: häpp!

Skulle finnas någon typ av poster i A4 format på hemsidan inför varje match som man skriva ut på skrivaren hemma.Enkelt att ta med till arbetsplatser

osv. Kanske ett alternativ

2009-05-29 @ 00:44:38
Postat av: F

Se till att få barn att vilja besöka matcherna. De drar med sig sina föräldrar till matchen som ger en bra publiksiffra. Halmstad Hammers lyckades på så sätt skaffa en suverän publiksiffra i korphockey. Sen hur man löser det arrangemangsmässigt är väl en svårare fråga, men jag tror på det spåret att skapa ett arrangemang som barn gillar!

2009-05-31 @ 11:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0