Intervju med Fredrik "Pajen" Nilsson

Här kommer en intervju med FK Linköpings grymma mittfältsess Fredrik Nilsson.

Hej Fredrik. Säsongen har ju börjat fantastiskt bra, serieledning efter 5 omgångar, tror du att FK Linköping är redo för div.1 redan nästa år?

Jag tror att vi är redo redan iår men att marginalerna är små då det bara är ett lag som går upp direkt. Men vi kommer vara med och innom snarframtid kommer vi klättra i systemet.

Vilket lag känns som den tuffaste konkurrenten?
Tror norrby är tuffaste konkurrenten

Hur är stämningen i laget? Jag har fått känslan av att den är på topp!  
Vi har en fantastisk stämning i laget och har skapat en fin sammanhållning känns som att alla hjälper till och det gör att vi blir svåra att möta och besegra

Endast 600 personer på derbyt mot Kenty, Linköpingspubliken verkar svårflörtade, vad ska göras för att öka intresset för herrfotbollen istan? Eller kommer den automatiskt ifall FK Linköping avancerar tror du?
Jag kan hålla med om att 600 är lite lite på ett derby... men tror att intresset blir större för varje dag som går då många längtar efter ett lag högre upp i systemet. därför viktigt med att synas och återigen din blogg är kanon då det skapar intresse.. men även vi i fkl kan bli bättre på att marknadsföra oss för att locka flera till matcherna. samt att media (corren) skriver om oss bättre... men det har blivit bättre.

Bildandet av supporterklubb är på gång, vad tycker du om det?
Supportrar gör mycket tror jag, och vi var grymt starka hemma förra året och man kan lyfta sig några % när folk hejar på laget,. så jag välkommnar en suportergrupp och tycker de som varit på matcherna gjort de kanon och hoppas att suporterklubben växer hela tiden... roligt om de känner sig delaktiga i den satsningen som klubben gör.

I början av säsongen ryktades det om att du var påväg till Enköping, hur nära var det?
Jag hade ett bra jobb erbjudande som hade inneburit att jag skulle jobba i stockholm på heltid... och de gjorde att 4-5 klubbar hörde av sig och jag var och tränade med Enköping. men det löste sig med arbetet så jag kan jobba mestadels i linköping så dt gjorde att jag valde att stanna och vara med på satsningen här i Fkl.

Vilken spelare tycker du FK Linköping skall hålla ögonen på, alltså finns det någon spelare som FKL rimligtvis skulle kunna lägga vantarna på?
Ja överlag tycker jag nu när alliansen har startat att man ska satsa på unga spelare från trakten och bygga en vi kännsla i alliansen som gör att unga spelare kan se att man kan komma till fkl och kan utvecklas i lugn och ro i Linköping. man kan spela al agsfotboll i något av allianslagen och ta klivet när man är mogen. så hoppas på att de nätverket ska utvecklas

Ja det var allt. Lycka till på Lördag mot KB Karlskoga. Hoppas vi blir över 500 pers som stöttar er! (Edit: FKL vann med 2-1 och Pajen stänkte in 2-1 målet:). Endast 190 stycken på läktaren! Bättre kan vi!)
Ha det bra och fortsätt med ditt fina arbete på bloggen så ska vi kämpa på planen hoppas på en bra säsong.

Tack Fredrik Nilsson!

Kommentarer
Postat av: CC

Härligt Pajen! Mannen som som justnu är FKLs motor o hjärta i ett!! Fortsätt led ditt manskap mot Ettan, kör hårt i veckan med full fokus på Norrbymatchen i helgen!

2009-05-25 @ 09:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0