INFÖR: FK Linköping - KB Karlskoga FF

 

Var? Folkungavallen
När? Imorgon Lördag klockan 14:00


Karlskoga har egentligen gjort en fantastisk resa på senare år. Mark Selmer tog upp laget från division 4 till div.2 på 2 år. Efter succén lämnade han för lokalkonkurrenten Degerfors IF, men är sedan förra året tillbaka i Karlskoga. I div.2 har succén uteblivit, dock har man lyckats hänga kvar på en hyfsad tabellplacering. Målet för i år? Att bli ett stabilt div.2 lag.

Såhär säger Mark Selmer till fotbollsalliansen.blogg.se om matchen imorgon:

Hur ser truppen ut?

Truppen börjar se bra ut. Bara Alex Andersson skadad han är FW.

Är ni nöjda med säsongstarten?
Poäng mässigt nöjd , men inte med spelet.

Vad vet ni om FK Linköping?
Inte mycket, men ska prata med George kojadinovic. (tidigare LFF spelare)

Någon speciell spelare i ert lag som sett extra pigg ut den senaste tiden och som man kanske ska titta lite extra på?
Alla har mer att bevisa, möjligtvis Anton Åkerberg

Och till sist, hur slutar matchen?

Tror på kryss.

***

Till NWT säger Mark såhär:

-Vi kommer inte att anpassa oss till Linköping utan åker dit och ska spela vårt spel även om jag vet att vi möter ett bra lag.

***

Så ställer KB upp KB:s lag

Målvakt: Anders Mullfors.

Backar: George Kojadinovic, Andreas Åsbom, David Gustafsson, Johan Persson.

Mittfältare: Anton Åkerberg, Tobias Larsson, Patric Bergenheim, Jim Olsson.

Anfallare: Armin Mustafic, Örjan Birgersson.

Ersättare: Martin Abou El Naga, Kim Selmer, Alexander Hjalmarsson, Anders Wollgård och Mickael Fredriksson (målvakt).

Noterbart är att lagets skyttekung Joachim Nilsson, som hittils gjort 4 mål i serien, pga sjukdom. Postivare för KB är att mittbacken David Gustafsson är tillbaka efter nackskada.

***

KB Karlskoga har blandat och gett hittils i serien. Man har spelat oavgjort mot bottenlagen Kenty och Mellerud. Och förlorat mot topplagen Tenhult och Norrby. KB är, tycker jag, ett mycekt svårtippat lag.

***

FK Linköping då?

Jo man har tagit ut följande trupp:

1.Magnus Helin , 3.Mikael Nilsson, 4. Tobias Jacobsson, 5.Markus Johansson, 6. Martin Ekström, 7. Gustav Claesson, 8. Fredrik "Pajen" Nilsson, 9.Oskar Pettersson, 10. Mats Haglund,  12.Jonas Anger, 15. Simon Ytterbom, 16. Martin "Jösse" Jönsson, 17. Oskar Lagerberg., 19. Badou, 20. Naris Radetinac samt 22. Kalle Arvidsson.

Linus Bergström
och Tobias Uller är inte med i truppen..

Satsar på en elva:

Magnus Helin

Tobias Jacobsson - Martin Ekström - Jonas Anger - Markus Johansson

Badou - Gustav Claesson - Simon Ytterbom - Fredrik Nilsson

Mats Haglund - Martin Jönsson


***
Denna match är mycket viktig. Norrby slog igår tillbaka Mellerud med hela 5-1 och leder nu serien. Vinner vi imorgon så tar vi tillbaka serieledningen. En sådan här match måste vinnas för att vara kvar i toppracet. FKL har en bra trend och jag tror att KB slås tillbaka.

Satsar på en 2-1 vinst till FKL!

Så surt att jag jobbar imorgon och inte kan närvara på en hemmamatch igen! Jag jobbar varannan helg och just de helgerna spelar såklart FKL matcher. Surt som.....

Jag kan i alla fall uppmanna alls att besöka Vallen imorgon. Visst blir det över 500 ? :)..








Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Trist att du missar matchen, jag trodde jag skulle jobba och också missa matchen men jag är ledig och vi blir minst tre stycken... Hehe.

2009-05-23 @ 00:53:10
Postat av: Macke

hmm, publik: 190!

2009-05-23 @ 17:00:04
Postat av: Daniel (Longstreet)

Surt att du missade matchen. Du får väl läsa matchrapporten (länk) som kommer upp snabbt som attan eftersom jag måste iväg på födelsedagskalas nu. Lev väl.

Postat av: Yugo

Pinsam publiksiffra igen, det kommer bli tungt för FKL att samla en publik som bryr sig om laget och inte för att de kanske går upp till div 1 om ett par säsonger eller så.....

2009-05-23 @ 19:19:27
Postat av: nisse

bara hoppas att det blir mer mot mellerud.jag tror nog vi går upp i år. nässjö tenhult 1-1 slut bra för oss.

2009-05-23 @ 19:26:04
Postat av: Den Gode!

Äntligen lite flyt...



Åkte till Myresjö idag och tog det som en trevlig resa med min far. Vem hade trott på seger mot ett Myresjö som hade 18 raka matcher utan förlust på hemmaplan. Resan startade från Lunneviparkering redan kvart över nio och efter ett lunchstopp med en promenad strax utanför Nässjö så var vi framme i Myresjö vid ett tiden. Väl på matcharenan ( den finaste som IKG har spelat på i seriesammanhang och då räknar jag med Boråsarena ) så blev mina reskamrater väl mottagna av Myresjös kanslist. Det bjöds på kaffe med tilltugg och en intressant genomgång av Myresjö IF:s historia från tidigt 40-tal till dags dato. Myresjö har tillhörde Svenskelitfotboll under hela 80-talet med höjdpunkten -87 då de spelade i gamla söderettan.

När väl matchen startade så fick vi som åkte med spelarbussen sällskap av några tillresta IKGsupporters. Vår lilla "klack" innehöll folk med mer tro på seger än mig och efter att hemmalagets spelövertag de första 20 min avtog så började även jag tro på en poäng. Som sagt IKG kom mer och mer in i spelet och på slutet av halvleken så skapade IKG ett par fina lägen som så när blev mål. Men jag vill inte vara för färgad idag utan hemmalaget skapade flest chanser och borde gjort något mål.

Efter en mycket god Bratwurst bänkade vi oss för en spännade andra halvlek. IKG fortsatte att hålla uppe spelet och i den 55:e min gör Pontan 0-1 på nick efter en bra slagen frispark från Luisa. IKG krigar sedan på och vinner en hel del bollar på som de sedan kontrar på men den rätta skärpan framför mål saknas tyvärr.

De sista 10-15 min så börjar hemmalaget att lyfta mer i djupet det är när vid ett par tillfällen att hemmalaget kvitterar. IKG lyckas dock freda sitt mål och efter 4 lååånga övertidsminuter så blåser domaren i pipan och IKGsegern är klar.



En segerrusig skribent har sedan en skön resa hem till Torpet med en hop lyckliga spelare och ledare. En del läsare undrar kanske om det inte fanns något dåligt med resan till Myresjö. Då är svaret tyvärr JA. Filmen som visades under hemresan var en av de sämsta filmerna som jag sett på år och dag.

Slutord till Sven: Lika bra som du var på matchen lika dålig filmsmak...



/Lars E

2009-05-23 @ 23:22:19
Postat av: Spindelmannen

Dax att sparka Västerberg, även fast vi leder serien så använder han vårat spelarmaterial fel, kanske dax för en ny poll? Jag röstar iaf för ett spelande fkl med pajen och jösse på innermittfältet. Helt klart div. 2 bästa.

2009-05-24 @ 02:54:16
Postat av: Kristoffer

Spindelmannen: Ja, Jösse gör ju för helvete ingen nytta som forward, speciellt inte med Haglund eftersom ingen av dem är någon speedkula som går på djupet. Tränarna måste väl för helvete se det? Visst Jösse har gjort en del mål, men det är inga mål han inte kunnat göra med utgångspunkt som mittfältare. Varenda match har mittfältspelet var bedrövligt, inget undantag idag. När Jösse efter mycket om och men går ner på mitten så behåller han den och serverar passningar. Han spelade väl där i typ tio minuter men fick mer uträttat än de andra 80 som forward.

2009-05-24 @ 03:02:34
Postat av: some guy

JO TJENA!!

sparka westerberg??????????

för 1:a ggn på länge så ser det faktiskt ut som linköping har chans på ett lag i ettan,, man leder serien och har trots dåligt spel vunnit matcher,,



så kommer det 2 pajaser oo säger att vi ska sparka tränarn,,??? för att det ser för tråkigt ut??



tror nog W-berg ser att spelet inte e det bästa MEN att ha jösse på topp e ett genidrag då han kan hålla i bollen längre upp i banan,,



titta på nån annan sport S-mannen för fotboll kan du aldrig förstå dig på!

2009-05-24 @ 11:59:53
Postat av: Bloggaren

Instämmer. Sparka Westerberg mitt i säsongen medan vi leder serien? Nja! Westerberg är enligt mitt tycke rätt man att leda FK Linköping mot framgång. MEN jag tycker som många andra att Jösse ska spela på inner mittfältet för att ge FKL mer stabilitet. MEN Westerberg SKA vara kvar allt annat vore fel.

Så tycker jag :) Sen får man inte glömma Pelle Rondahls del i framgången! Mycket bra tränare!

2009-05-24 @ 15:46:34
Postat av: Bloggaren

Nisse:



JApp härligt att TIF spelade oavgjort!



FKL LEDER SERIEN :)

2009-05-24 @ 15:47:27
Postat av: Kristoffer

some guy: Jag vill naturligtvis inte sparka Westerberg, men jag ifrågasätter hans laguttagning. Verkligen ett genidrag att låta Jösse kladda på bollen högre upp i banan, och sen när han tappar den så blir det farligt eftersom det inte finns någon som kan vinna boll där. Pajen är ingen bollvinnare och får ta mycket större defensivt ansvar när Jösse är uppe i anfallet och förlorar nickdueller. Det här har gjort att FKL har spelet mycket sämre i år än förra året, bara det att de har haft jävligt mycket flyt. När Jösse krigar på mitten får Pajen mer yta för sitt trixande. Linus är bra på topp men inget vidare som yttermitt. Jag kommer inte ihåg vilken match det var men han var riktigt bra på topp, något byte görs och han hamnar på kanten och försvinner ur matchen fullständigt.

2009-05-25 @ 01:03:07
Postat av: Kristoffer

De väntar också alldeles för länge med byten. Visst om de prompt ska spela med Jösse på topp från start så är det okej, men senast, då måste de ju agera när de ser att ingenting stämmer och gästerna för spelet och skapar flertalet chanser. För övrigt var 2-1-målet offside, målvakten sprang upp, en försvarare står på målinjen, nedanför målvakten, den försvararen räknas då som "målvakt" och målvakten är "sista försvarare". En riktigt coach-seger att vinna mot något brödgäng från Karlskoga på ett "fusk"-mål.

2009-05-25 @ 01:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0