Snart premiär

Nu är det "bara" 45 dagar kvar till seriepremiären på bortaplan mot Nässjö FF. Abstinensen för svensk fotboll börjar för egen del höjas, nu längtar jag verkligen till när alla serier drar igång. Tills dess får man nöjas sig med träningmatcher.

Det är ju även ett härligt vårtecken när den svenska fotbollen drar igång, då vet man att det är vår.

Fotbollsfebern i Linköping är väl egentligen inte alls hög, det stundande hockeyslutspelet snackas det mest om på stan. FK Linköping snackas det väl i princip ingenting alls om. Det lilla jag har hört är enbart negativa åsikter och dylikt.

I Linköping är man väldigt negativt inställda till fotbollen, man vill ha ett lag i eliten men intalar sig själva att det inte kommer att gå. Men sen finns det folk i stan som brinner för fotbollen, dessa får man inte glömma bort!

Sen måste ju även klubbarna och speciellt medierna skapa ett intresse bland folket. Det måste annonseras mer och skrivas mer om fotbollen. Klubbarna måste bli bättre med att marknadsföra sig själva. Jag kommer ihåg förra året när det var derby mellan Kenty och LFF, den som inte hade kollat upp det själv att det var match kunde omöligt veta att det var match just den dagen.

Det säger väl allt om fotbollsintresset i Linköping.

Det jag efterlyser är en bättre marknadsföring bland klubbarna och att medierna ska skriva mer om fotbollen och då menar jag Herr fotbollen, inget ont om LFC.

Kommentarer
Postat av: Macke

Är väl knappt så klubbarna har råd att annonsera i corren?!

2009-03-04 @ 18:58:20
Postat av: Anonym

Nej iofs de har du rätt i. Men man kunde väl köra med diverse flygblad eller annonsera på nätet kanske? kanske liet billigare

2009-03-04 @ 20:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0