Matchtröjorna

"Det är inte alls säkert att vi hinner få det nya stället tryckt fram till seriepremiären, men vi jobbar på det",

sa FKL:s Tommy Sangré till Peter M på corren

Jaha, vad ska FKL spela i för tröjor då? LFFs röda? hehe, skulle se bra konstigt och amatörmässigt ut må jag säga.

Snön är påväg att smälta bort och fotbollsabstinensen är hög för min del. Svensk fotboll är verkligen ett härligt vårtecken.

**************************

Om man ska ranka regionen Östergötlands lag, så kommer FKL ganska långt ner.

IFK Norrköping (SE)
Åtvidabergs FF (SE)
Motala AIF (div.1)
IF Sylvia (div.1)
IK Sleipner (div.1)
FK Linköping (div.2)
Smedby AIS
(div.2)
BK Kenty (div.2)
osv, osv...

Tråkigt att se att inget lag ifrån Östergötland spelar i Allsvenskan, vi får vänta några år till på det tills FK Linköping spelar där, hehe ;)



BK Ljungsbro
vann sin match i Viking Line cup med 4-1 över Skeninge IK.

Ljungsbro får nu möta Valdemarsvik i nästa omgång!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Betyder det att de har bestämt sig för vilket som ska vara hemmaställ tro? Hittar inget på officiella.

2009-03-28 @ 18:58:57
URL: http://www.sictransit.se
Postat av: Bloggaren

Mycket möjligt de borde ju bestämma sig så fort som möjligt i alla fall

2009-03-28 @ 19:01:42
Postat av: Mange

Ja, det är tråkigt att inget lag ifrån Östergötland spelar i Allsvenskan och det är lite märkligt att inget lag i Sveriges 5:e stad spelar högre än i 4:e högsta serien... MEN jag hoppas av hela mitt hjärta att FKL kommer ändra på det. Linköping är starkt på G som idrottsstad.

2009-03-30 @ 10:56:49
Postat av: Bloggaren

Håller med Mange! Jag tror Linköping är på gång och jag tror verkligen att FK Linköping kommer att lyckas!

2009-03-30 @ 19:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0