Tankar dagen efter smällen :)

Vi åkte på storstryk i seriefinalen igår som bekant :S... På ett soligt och extremt varmt Borås Arena spelades nog den bästa div.2 match jag någonsin sett. Okej, jag har inte sett många men ändå ;)

Trots förlusten är jag ändå imponerad av FK Linköpings spel, högt tempo, bra bollbehandling och mycket fint passningspel. Som signaturen "Boråsare" sa här på bloggen:

"All respekt till FK Linköping som åker till Borås och försöker spela fotboll"  

Tydligen är det inte många lag som försöker spela boll när de möter "De blå eleganterna"

Sen kanske det var lite väl naivt att ligga så högt med laget i 90 min när Norrby har så vassa anfallare, firma Sjögerén - Berglund, som verkar vara i sitt livs form.

***

Nu måste jag ge en känga till Östgöta correspondenten otroligt dåliga bevakning av stadens bästa herrfotbollslag FK Linköping.

När jag öppnade papperstidningen var det bara en liten artikel inklämd mellan MAIFs förlust på hemmaplan och Kentys 0-0 match på Fredriksberg.


Borås Tidning däremot hade dagen före matchen en helsida om laget skyttekung Johan Sjögerén och lite inför matchen fakta.

Idag i Borås tidning kan man läsa, dels utförligt om matchen och även ett litet reportage om lagets kaxiga lirar Irfan.

Då ska vi även tänka på att i Borås spelar ett lag som heter Elfsborg som i skrivande stund ligger 2a i Allsvenskan!

***

Genom mediabevakning skapas intresse runt olika lag, FK Linköping har inte riktigt någon sådan bevakning i dagsläget. Corren, tror jag, har en del i det dåliga intresset kring FKL.

Bättre kan ni Corren ! ;) Som sagt som supporter blir man aldrig nöjd! ;), hehe

Sen ska tilläggas att FK Linköping har det största ansvaret för marknadsföring av laget, såg nu att de säker frivilliga eldsjälar till att hjälpa till med laget. Hur går framstegen där FKL?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag funderar på om underlaget kan vara ett skäl till att passningsspelet och bollbehandlingen sett sådär ut på hemmaplan. Om det nu var så bra i Borås så tyder det ju på att grabbarna har det i sig. Jag hörde någon säga i förbifarten, minns inte var, att Vallens matta inte var så bra. Jag ska ner ikväll och kolla LFC - Malmö och se om det går att uttyda något.

2009-06-01 @ 16:48:29
Postat av: Försiktighet

Tror att resultaten bör tala för sig under en längre period. Corren och vi andra följer FKL. Låt ledarna jobba på med att göra spelarna till ett stabilt lag, tids nog kommer vandringen uppåt och intresset. Två divisioner till elitfotboll. Skynda långsamt.

2009-06-01 @ 17:22:00
Postat av: Östria

Östria -Sleipner i Cupen 2-1

Hejja Linköping

2009-06-01 @ 21:28:52
Postat av: Anonym

Jävla skam att corren inte ger FK Linköping mer uppmärksamhet,skäms förhelvete!

2009-06-01 @ 22:17:29
Postat av: östriait

FKL ligger tvåa i div 2 och det är enligt mig mer än godkänt, med den tunna trupp som de egentligen har är det väldigt bra att spela där. Och personligen vet jat att det är en jäkla moral i laget, alla kämpar och sliter för varandra. MEN, det finns alltid ett men, frågan är om de inte spelar en riktigt tråkig fotboll? Först och främst ska jag påpeka att jag inte såg matchen mot Norrby, men av det jag sett FKL iår är det mycket tjong på Jönsson som nickar ner och därifrån fyller man på. Det är väldigt sällan passningar in på innermittfältarna från backlinjen. Den fotbollen kanske är effektiv, det säger jag inte mycket om, men det gynnar verkligen inte individen och det är ett mycket tråkigt spel publiken bjuds på. Detta kanske är en av anledningarna till att FKL inte har en jättepublik?



Vidare kan vi se att Östria/Lambohov vann mot Sleipner med 2-1 igår i Östgöta-cupen och är vidare till kvartsfinal.

Man ska inte tro att Sleipner hade ett mediokert lag, deras lag: Okänd målvakt(står i syrianska div 3) Backlinje från vänster: Valdo Nyabaro, Calle Svensson, Joel Wallerius, Rasim Mehmedi. Mittfält från vänster: Semir Ajanic, Olle Hallström, Jonnie Kjellberg, Filip Ahlstrand. Forwards: Mohammad Tadayon (f.d LFF) och Stefan Persson. Byten: Mehmet Mehmet (ut Calle Svensson) 45´. Esat in 70 ist. för Stefan Persson.

Östria: Kristoffer Nyström i mål, backlinje från vänster: Peter Ånstad, Magnus Sjöholm, Marcus Rosander, Patrik Johansson. Mittfält från vänster: Aso Khawari, Daniel Murad, Niclas Danell, Roger Andersson, Faris Radetinac. Forward: Fassil Karlsson. Byten: John Andersson(ut Fassil Karlsson)45´. I 70 min ut Aso Khawari, in Younis Qaden. I 80 min ut Faris Radetinac in Benjamin Thornell.

Ett mycket diciplinerad Östria/Lambohov som, förutom målet och några chanser i första halvlek, inte tillät Sleipner skapa några jättelägen fastän de hade mycket boll.

Linköping - Norrköping 2-0 ;)

2009-06-02 @ 10:35:15
Postat av: Bloggaren

Östriat!

Storstilat! Linköping regerar ;)



2009-06-02 @ 14:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0