Nästa omgång; Numero 8

Torsdag 19:00
Smedby AIS - Tenhults IF
Viktig match både för Tenhult och Smedby. Vinner Smedby närmar de sig toppen. Vinner Tenhult hakar de på både Linköping och speciellt Norrby i toppen. Viktig match för båda.

Mitt tips: 2-2


Fredag 19:00
Annelunds IF - BK Kenty
Kenty kämpar för sin existens i serien. Annelund kämpar för att verkligen utmana om seriesegern. Annelunds ser mycket vassa ut och är för mig seriens absoluta överraskning. Ska Kenty skrälla och ta sin första seger?

Mitt tips: 3-1


Lördag 14:00
FK Linköping - Melleruds IF
Mellerud har de två senaste matcherna gjort 2 mål och släppt in 10, formen känns väl sådär va? FK Linköping kommer komma starkt revanschsugna efter debaclet i Borås. Mellerud får sota för den förlusten.

Mitt tips: 4-2


Söndag 17:00
Kinna IF - KB Karlskoga FF
Kinna ligger precis ovanför kvalstrecket. Karlskoga ligger tryggt i mitten av tabellen. Oviss match som jag tror att Kinna vinner.

Mitt tips: 2-1


Söndag 17:00
Nässjö FF - IK Gauthiod
Gauthiod har de senaste omgångar spelat riktigt bra och inkasserat vinster, har det lossnat för IKG nu? Nässjö varvar bra med dåliga insatser men de har verkligen ett bra hemmastöd och det hjälper!

Mitt tips: 1-1


Måndag19:00
Myresjö IF - Norrby IF
Norrbys anfallspar imponerade verkligen i matchen mot FKL. Bellas bror och Sjögerén har tillsammans gjort 15 mål! De blå eleganterna verkar heta. MEN Myresjö på hemmaplan är ingen lätt uppgift. Förlusten nu senast mot IK Gauthiod var deras första på hemmaplan på hela 2 ÅR!

Mitt tips: 2-2, eller 1-2. Mycket svårtippad match!

Kommentarer
Postat av: Falcon

Skön uppdatering!,saknar bara en "inför matchen" men trupp osv,alltid lika skönt att läsa dom inläggen!.

Jag tror att FKL vinner med 2-0 eller 3-1 mot Mellerud,trots att Mange fick släppa förbi sig hela fem bollar senast så vet jag att han är en oehört duktig målvakt och han är rejält revanchsugen.

Kommer "bloggaren" att dyka upp på lördag?:)

2009-06-02 @ 22:39:28
Postat av: Bloggaren

Falcon:



Lugn :) Inför matchen kommer väntar på svar bara angående trupper och lite andra frågor från både fkl och Mellerud.



Nej, som vanligt jobbar jag, men skall försöka få ledigt. :(

2009-06-03 @ 09:18:05
Postat av: nisse

hoppas myresjö vinner

2009-06-06 @ 00:23:56
Postat av: 1897

Härliga Smedby, tog ner lill tenhult på jorden.

2009-06-06 @ 19:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0