Våra motståndare i Div.2 Mellersta Götaland

FK Linköping flyttar från Östra Götaland till Mellersta Götaland. Där får vi bekanta oss med nya motståndare gentemot förra årets serie. Noterbart är att en resa kommer att gå till mitt tidigare landskap, Värmland.

Denna serie verkar ganska så tuff, men det är svårt att sia om hur tuff den verkligen kommer att vara.
Här får ni i alla fall FKLs serie med lite analys :)!

Div 2 Mellersta Götaland........ I parentes förra årets slutplacering.....


Annelunds IF
(10e plats, slutade på kvalplats förra året i Div 2. Västra Götaland)

BK Kenty  ( 5e plats förra året i Div.2 Östra Götaland)

IK Gauthiod ( Ohotad 1a plats i Div 3 Mellersta Götaland)

KB Karlskoga FF  ( 7e plats i Div 2 Södra Svealand)

Kinna IF ( 7e plats i Div 2 Västra Götaland, herrar)

Linköpings FF/FK Linköping ( 3e plats i Div 2 Östra Götaland)

Melleruds IF  ( 3e plats i Div 2 Västra Götaland)

Myresjö IF ( 2a plats i Div 2 Östra Götaland)

Norrby IF  (13e plats i Div 1 södra)

Nässjö FF ( 1a plats Div 3 Nordöstra Götaland)

Smedby AIS ( 4e plats i Div 2 Östra Götaland)

Tenhults IF ( 8e plats i Div 2 Östra Götaland)


Ja vad kan vi då analysera utav detta! Min första spontana tanke var att det kommer att bli tufft att fullfölja målsättningen med serieseger direkt, men det är ingen omöjlighet!

Spontana topplag för mig är Norrby IF, som kommer ifrån Div.1, Mellerud, Smedby, Myresjö och såklart FK Linköping.
Jag tror att något av dessa lag kommer att stå som slutsegare hösten 2009. Lyfter ett varningens finger för IK Gauthiod som jag tror kommer att ta en del poäng ifrån topplagen.

BK Kenty då? Jo ett stabilt mittenlag blir nog placeringen! Kinna FF är också ett meriterat lag med en del gamla Göteborgsrävar ifrån de högre serierna.

Ska jag satsa på en sluttabell? Detta kommer vara fruktansvärt svårt att förutse, men jag gör ett försök. hehe.

1. Linköpings FF/FK Linköping
2. Norrby IF
3. Myresjö IF
4. Melleruds IF
5. Smedby AIS
6. Kinna IF
7. BK Kenty
8. KB Karlskoga
9. Tenhults IF
10. IK Gauthiod
11. Annelunds IF
12. Nässjö FF

Nu har jag iofs rankat första platsen med kanske lite för stort hjärta, men det är ingen omöjlighet att tabellen slutar såhär. Klarar man att spela ihop ett bra lag i tid  för FKL så kommer det nog se ljust ut. Kommer de rätta nyförvärven så tror jag att vi kommer  få en ganska så rolig säsong....

Hur tror ni det går? Ni får gärna skriva om ni tycker jag har HELT fel!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: för-FKL

Intressant! Tack för en utmärkt blogg!!



FKL:s chanser i Svenska cupen då?

Lottning i Svenska Cupen 2009

Kvalomgången skall spelas den 22 mars. Enskede, div2 är lottade i hemma mot Linköpings FF.

2009-02-04 @ 10:56:01
Postat av: Bloggaren

Ja! Jag såg det nu jag med på svenskfotboll.se! Ska skriva om det precis nu :)

2009-02-04 @ 11:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0