Intervju med Robin Bornehav

Följ länken här och läs intervjun.

*******************************

ÅFF spelaren Anton Tinnerholm skriver följande på sin blogg angående Bornehav:

"Avslutar med lite rykten angående juniorer i ÅFF.
- Robin Bornehav har lockats av storsatsande FKL (tidigare LFF) och är nu på väg dit. Det sägs att han haft ett möte med sportgruppens Mats Karlsson och där uttryckt sina känslor. Ett exempel "Jag vill gå till FKL i vilket fall" eller "jag vet inte om jag vill bli elitidrottare". Det sägs också att Bornet kan få en rejäl löneförhöjning i den aktuella klubben och pengakåta Robin Bornehav har nog svårt att stå emot detta. Men måste erkänna att det skulle vara väldigt tråkigt om han slutade eftersom killen helt enkelt är en "go kille"!"



Han skriver även:

"Kan för övrigt nämna att en viss Robin Bornehav fick negativa direktiv av coach Viklund i gårdagens möte. Tjurskallig (som han är känd för) som han är så blev han något arg på coach och nämnde ett par saker som man inte bör till en headcoach i superettan. Man slutar aldrig förvånas över honom men jag lider faktiskt lite med honom då jag, helt ärligt, tycker att han varit bäst av oss tipselit-spelare under tiden vi tränat med a-laget. Därför tycker jag det är ett något konstigt beslut att inte ge honom kontrakt.  Men detta är inget jag kan påverka och det verkar som om Bornet försöker glömma Åtvid så fort som möjligt. Han fick bland annat inte vara med på de kort vi tog efter träningen (Thomsson tyckte det var konstigt att Bornet frågade om han skulle vara med på kortet efter det han hade sagt till Viklund) och därefter tog han med sig alla sina grejer från skåpet och dök heller inte på dagens träning. Åtvid är nog, tyvärr, ett avslutat kapitel för hans del."


Då väntar vi bara på Robin då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0