Snart premiär

Sista träningsmatchen står för dörren och det blir emot Josef Haddads gamla klubb Syrianska IF Kerburan ( div.1) på Swedbank Park i Västerås.

FK Linköping
har inte riktigt imponerat i träningsmatcherna hittils och oro finns att laget skall orka kunna spela bra i 90 minuter. Mot Västerås hörde jag några säga att spelet var katastrof, jag såg inte matchen, och att inte riktigt gnistan fanns där.

Om något borde finnas där så är det väl gnistan? Att vara spelare i ett nyfött lag som gör sina första historiska matcher borde väl vara något av en tändvätska.

Nu gäller det att VI Linköpingsbor står bakom laget och inte vänder dem ryggen ifall det kanske går lite dåligt i början.

Många frågetecken skall rätas ut. Orkar Mats Haglund en hel säsong? Be till GUD att Martin Jönsson, Fredrik Nilsson och Gustav Claesson får vara skadefria! Hur mycket betyder tappet av Henke Johansson?

Nyförvärven ser spännande ut. Vindsnabbe Simon Ytterbom tror jag kommer göra mycket bra ifrån sig i årets seriespel. Betongbacken Martin Ekström tror jag kommer bli viktig där bak. Mats Haglund kommer att ösa in mål, bara han får vara skadefri! MEN VARFÖR valde inte Robin Bornehav att spela för FKL?

Min premiärelva:

Magnus Helin

Markus Johansson - Naris Radetinac - Martin Ekström - Tobias Jacobsson

Simon Ytterbom - Gustav Claesson - Martin Jönsson - Fredrik Nilsson

Linus Bergström - Mats Haglund

Ersättare:

Kalle Arvidsson
Mattias Eklöw
Oskar Lagerberg
Oscar Pettersson
Knutur Gudjonssen

......

Till hemma premiären blir vi i alla fall så här många, hehe

65%
Ja 53 röster
J
20%
Kanske 16 röster
K
16%
Nej 13 röster
N
Totalt antal röster: 82
Hemmapremiären FK Linköpi
Ja (J)53
Kanske (K)16
Nej (N)



FORZA FKL!

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Hela förra året lirade ju Tobbe högerback och Macke vänsterback, varför ändra på det? (När ingen var skadad det vill säga).

2009-04-10 @ 05:20:55
Postat av: Kristoffer

Oh, jag tycker även att Gurra ska spela på kanten och Pajen i mitten så han den där Ytterbom får ersätta Bekim rakt av.

2009-04-10 @ 05:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0