Oddsen för seriesegern!

Odds från Nordicbet:

Div 2 Mellersta Götaland 2009 (Vinnarodds) ...................... Min tabell

Norrby 2,50                                                                                  1. Norrby IF
Tenhult 4,25                                                                                2. Tenhults IF
Myresjö 5,50                                                                                3. Myresjö IF
Smedby 6,75                                                                               4. FK Linköping
FK Linköping 10,00                                                                   5. Kinna IF
Mellerud 20,00                                                                            6. Melleruds IF
Kinna 20,00                                                                                 7. Smedby AIS
Kenty 25,00                                                                                  8 . BK Kenty
Karlskoga 30,00                                                                          9. KB Karlskoga FF
Gauthiod 35,00                                                                          10. IK Gauthiod
Annelund 60,00                                                                         11. Nässjö FF
Nässjö 65,00                                                                             12. Annelunds IF

Ja se där, har nordic bet kanske läst min blogg ;), hehe jag tippade kanske inte så tokigt ändå ifall man skall tro oddsen.

10 ggr pengarna om man tippar FK Linköping som vinnare, satsa en 100 lapp få 1000 kr tillbaka! :)


Jag skall nog satsa ett par hundra på att FK Linköping står som seriesegrare iår.. Dock tror hjärnan att precis som nordic bets odds visar att det kommer stå mellan Norrby IF och Tenhults IF.
 

Kommentarer
Postat av: Boråsare

2,50 ggr pengarna för serieseger är pinsamt lågt för ett lag som tappat NIO A-lagsspelare från förra året. Visst har Norrby värvat men att tro på serieseger med dagens unga lag är nog inte riktigt sunt.

Jag ser helt klart Tenhult som den stora favoriten i denna serie, med deras nyförvärv som kommer från spel i högre serier har de en betydligt starkare stomme att luta sig emot under en hel säsong. Mina pengar läggs på Tenhult (hoppas jag har fel)



Tack för en bra blogg om en division som annars inte får speciellt mycket utrymme i media, speciellt inte här i Borås där Elfsborg tar allt och lite till!!

2009-04-07 @ 16:38:19
Postat av: Bloggaren

Jag håller med dig Boråsare. Tenhult ser otroligt starka ut och verkar ha en riktigt vass offensiv. Tack för att du gillar den. Även riktigt kul att skriva om något som ingen annan uppmärksammar

2009-04-07 @ 17:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0